سنگ کوبیک مشکی گرانیت شیراز

گرانیت مشکی نطنز

سنگ زاگرس شیراز 109

کوبیک گرانیت مشکی نطنز: این کوبیک ازسنگ گرانیت مشکی نطنز ساخته شده ودرابعاد ۵*۱۰*۱۰ و ۱۰*۱۰*۱۰ سانتی متر عرضه می شود.دارای سطحی بدون ساب بوده ودر فضاهای خارجی مورداستفاده قرار می گیرد.
کوبیک گرانیت مشکی نطنز سنگی مکعبی شکل وبدون ساب بوده وسطح آن دارای خلل و فرج می باشد.این سنگ کوبیک ازسنگ گرانیت نطنز ساخته شده که دربرابر سرما،گرما و هوازدگی مقاوم بوده و از دوام وطول عمربالایی برخوردار می باشد.این سنگ که به عنوان جایگزین آسفالت هم شناخته می شود در ابعاد ضخامت ۵ و ۱۰ سانتی متر تولید می شود.هرتن ازسنگ کوبیک گرانیت مشکی نطنز نامنظم ۴ مترمربع راپوشش می‌دهد.
کاربرد کوبیک گرانیت مشکی نطنز:
●محوطه سازی باغ ها،تالارها
●رمپ ها وسرعت گیرها
●سنگفرش اماکن عمومی و پرتردد
●اماکن میراث فرهنگی وتاریخی
حمل وارسال کوبیک گرانیت مشکی نطنز:
کوبیک گرانیت مشکی نطنز به صورت تناژی وتوسط نیسان،خاور،ایسوزو،کامیون جفت ارسال می شود. نکته قابل توجه درباره کوبیک این است که وسیله باربری بایدمجهز به کمپرسی باشد.
حمل بانیسان_حداکثرمیزان وزن بار: ۲۰۰۰ کیلوگرم 
حمل با خاور_حداکثر میزان وزن بار: ۴۰۰۰ کیلوگرم 
حمل با ایسوزو_حداکثرمیزان وزن بار: ۶۰۰۰ کیلوگرم 
حمل با کامیون جفت_حداکثر میزان وزن بار: ۱۶۰۰۰ کیلوگرم
قدمت استفاده از سنگ کوبیک در دنیا:
سنگ کوبیک درکشورهای مختلف، از زمان های خیلی دور استفاده می شده است.در ایتالیا جاده ای به نام آپیا وجود داردکه قدمت استفاده از کوبیک درآن به حدود ۲۳۰۰ سال قبل بازمیگردد.درکشورهای اروپایی دیگر نیزخیابان ها و مسیرهایی وجود دارند که قدمت سنگ کوبیک در آنها بسیاربالااست.
مهم ترین دلیلی که باعث می شوند سنگ کوبیک طول عمربسیاربالایی داشته باشد به صورت کلی دو نکته هستند:
۱_ اینکه ضخامت سنگ زیاداست وابعاد سنگ کوچک؛این مسئله باعث می شود مقاومت فشاری وبرشی سنگ بسیاربالاباشد و فرسایش هم تاثیرچندانی روی آن نخواهد داشت.
۲_جنس سنگ کوبیک گرانیت ذاتا بسیارمقاوم و ماندگار است.
جنس سنگ کوبیک گرانیت:
سنگ گرانیت ازخانواده سنگ های آذرین است.این سنگ مقاوم ترین سنگ ساختمانی است که درحال حاضرازآن استفاده می شود.باتوجه به کیفیت وجنس بسیارخوب سنگ گرانیت می توان گفت کوبیک گرانیت سنگی است که به هیچ وجه ازبین نخواهدرفت.این سنگ برای سنگفرش درمحوطه گزینه ی مناسبی می باشد.یکی ازدلایل این امر،مقاومت بسیاربالای آن دربرابرشرایط آب وهوایی مختلف،مواداسیدی وهرنوع آسیب احتمالی است.
فرض کنید یک تریلی باسنگین ترین بارممکن قصدعبور از روی سنگ کوبیک گرانیت مشکی راداشته باشد،بدون اینکه آسیبی به این سنگ واردشود بار واردشده را تحمل خواهدکرد.دراین حالت اگرزیر سازی سنگ کوبیک درست اجراشده باشد،تنهااتفاقی که می افتداین است که سنگ کوبیک مقداری درزمین فرو خواهدرفت؛البته بندکشی درست واصولی ازاین مشکل هم جلوگیری خواهد کرد. 
وقتی عبور ومرور درمسیر و محوطه ای زیاداست و علاوه بر پیاده روی،مسیرماشین رو هم وجود دارد،بهترین انتخاب سنگ کوبیک است.البته سنگ کوبیک ازجنس های مختلف مثل تراورتن،مرمریت، گرانیت و... نیز تولید می شود.ازبین تمام انواع سنگ ،بهترین جنس سنگ کوبیک گرانیت است وبهترین نوع آن هم سنگ کوبیک گرانیت مشکی است.
آیا میدانید سنگ کوبیک گرانیت برای هزاران سال قابل بازیافت می باشد.باتوجه به جنس،نوع وابعاد برش سنگ کوبیک گرانیت، این سنگ هزاران سال سالم باقی خواهدماند.هرزمانی که قرارباشد سنگ کوبیک جمع آوری شده دوباره درپروژه یا جایی دیگرقابل استفاده خواهد بود.
سنگ کوبیک منظم
به صورت ۴طرف برش خورده و دوطرف گیوتین شده(شکسته شده)تولید می شود.سنگ کوبیک منظم با سه ضخامت ۳،۵،۱۰ سانتی متر تولید می شود. 
سنگ کوبیک نامنظم 
عموماتمام وجوه آن حالت شکسته داردو کیفیت آن به اندازه سنگ منظم نیست.ازنظرقیمت کوبیک گرانیت منظم قیمت بالاتری نسبت به کوبیک گرانیت نامنظم دارد.درایران سنگ کوبیک معمولا درابعاد ۱۰ در۱۰ سانت تولید می شود.سایزهای غیرازاین عموما سفارشی هستند. 
کاربردهای سنگ کوبیک گرانیت:
۱_سنگفرش کف خیابان و پیاده رو
۲_باغ و ویلا
۳_رمپ پارکینگ
۴_دیوارچینی
۵_محوطه سازی مکان های عمومی و خصوصی 
یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد این سنگ،ماندگاری آن باطول عمربسیاربالا است.
فضایی که باکوبیک فرش شده باشد به راحتی قابل تعمیر وتعویض است وهمچنین جذب آب سطحی درفضایی که کوبیک اجرا شده بسیار راحت می باشد.
مزایای سنگ کوبیک گرانیت:
●قیمت نسبتامناسب وسرعت اجرای بالای آن
●کمتربودن هزینه های اجرای خشک نسبت به اجرای ملاتی
●قابلیت ترسیم وتعویض سریع دارد.
●اجرای سنگ بدون زیرسازی دقیق
●قابلیت جذب آب های سطحی وانتقال آب به سطح زیرین زمین را دارد،البته به شرطی که در زیرسازی ازملات استفاده نشده باشد.
●زبری سطح سنگ از سُر خوردن روی آن جلوگیری می کند(البته این پارامتر مربوط به سنگ گرانیت و سنگ سَنداستون است).سنگ های دیگر عمومابعدازمدتی سطح روی آنهاحالت ساب خورده ولیز پیدا می کند.
●مقاومت فشاری بسیاربالایی در برابر بارهای واردشده روی آن دارد.
قانون بقای کوبیک می گویدکوبیک ازبین نمی رود،فقط ممکن است ازیک پروژه به پروژه دیگر یا ازیک قرن به قرن دیگرمنتقل شود.
معایب سنگ کوبیک گرانیت:
در مسیر هایی که پیاده رو بامسافت طولانی است درصورتی که کوبیک بی کیفیت استفاده شود راه رفتن برای طولانی مدت خسته کننده خواهدبود.
عوامل موثر درقیمت سنگ کوبیک:
سنگ کوبیک هرچقدربادقت بالاتری بریده شود وسطح سنگ باصافی بیشتری گیوتین شود،کیفیت بالاتری دارد.این مسئله درقیمت سنگ کوبیک تاثیر گذار است.در پروژه‌های بزرگ،قدرت تامین مهم ترین پارامتر در آن پروژه محسوب می شود.
چک لیست کنترل کیفیت سنگ کوبیک:
۱_ابعاد سنگ ها راکنترل نماییدکه بادقت کافی وتلورانس کمی بریده شده باشد.
۲_سطح روی سنگ بعداز گیوتین بایدتاحدامکان صاف باشد.
۳_مراقب باشیددرصورتی که محل دپوی سنگ کوبیک روی خاک باشد،خاک به همراه سفارش شما بارگیری نشود.
۴_درصورتی که قرار است کوبیک ۱۰ سانتی کارکنید نباید کوبیک ۱۰ سانتی با کوبیک ۵ سانتی مخلوط باشد و بالعکس.
۵_به جنس کوبیک دقت کنید مبادا مرمریت مشکی به جای کوبیک گرانیت به شمافروخته شود.
کاربردهای سنگ کوبیک گرانیت کجاست؟
●سنگ فرش کف خیابان و پیاده رو
●سنگ فرش کف باغ و ویلا
●سنگ رمپ پارکینگ
●اجرا برای دیوارچینی
نکات اجرایی سنگ کوبیک گرانیت مشکی:
عموما سنگ های کوبیک به صورت خشکه چینی اجرا می شوند.درصورتی که سنگ ارتفاع ۱۰ سانت داشته باشدبه راحتی می توان به صورت خشک آن را اجراکرد.روال کاربه این صورت است که بعد از زیرسازی وکمپکت کردن زیرکار،ماسه شسته به صورت خشک باضخامت حدود ۱۰ سانت پهن شده و ریسمان کشی انجام می شود.
مرحله ی بعداجرای سنگ کوبیک،کوبیدن سنگ کوبیک درشن هااست.عمل کوبیدن به وسیله چکش انجام خواهد شد.
مرحله ی بعدعبوردادن کمپکتورغلتک روی سنگ های کوبیک است که بعداز این کار احتمالا نظم سنگ هامقداری به هم بریزند.دوباره کوبیک های اجراشده را منظم میکنیم وبه مرحله بندکشی میرسیم‌‌.دراین مرحله ماسه شسته نرم باسیمان مخلوط می شود.این ملات خشک را به وسیله جارو بین سنگ هاجارو میکنیم.دوباره به وسیله غلتک یا کمپکتور سنگ را کمپکت میکنیم تاملات خشک جاروشده بین سنگ هاپایین تربرود.درمرحله آخر باآب فراوان سنگ هارا شستشو داده واجازه می دهیم ملات خشک که به عنوان بند بین سنگ هاریخته شده درجای خود خشک وسفت شود.
اجرای ملاتی برای کوبیک های باضخامت ۵ سانت بیشتراجرامی شود.بهتراست برای کوبیک های نازک به جای اجرای خشک ازملات استفاده کنیم.سنگ کوبیک برای اجرای خشک بایداصطلاحا ریشه دارباشد.