سنگ لاشه سبز زیتونی شیراز

سنگ ورقه ای ضخامت نازک وضخیم

سنگ زاگرس شیراز 70

سنگ لاشه سبز زیتونی و کاربرد آن:
به سنگی که قابلیت چکش خوری وتغییر شکل دارد سنگ لاشه می‌گویند.این سنگ دارای طیف گسترده ای از رنگ ها می باشدکه هرکدام کارایی خاص خود را دارد.سنگ لاشه زیتونی،طوسی،زرد،قرمز و ...درقسمت های مختلف ساختمان به کار می روند.کاربرد این نوع سنگ بسیارزیاد می باشد.موارداستفاده ازاین سنگ بستگی به نوع فرآوری سنگ،نوع مقاومت سنگ و...دارد.
تاثیر مقاومت این سنگ درساختمان سازی بسیار حائز اهمیت است. هرچقدر مقاومت آن بیشتر باشد کارایی آن بیشتر خواهد بود. 
این سنگ در دوضخامت نازک (۳سانتی) و ضخامت ضخیم تر (۶ سانت به بالا) در سنگ زاگرس شیراز به مشتریان عزیز ارائه میشود.که معمولا ضخامت نازک آن در نمای دیوار کاربردبیشتری دارد.
سنگ لاشه زیتونی درساخت وسازهای مهندسی وصنعت ساختمان سازی بسیارزیاد می باشد.سنگ لاشه دارای شکل متقارن وطبیعی است.این نوع سنگ طبیعی است وپس ازاستخراج می توان آن را لایه لایه کرد. برای استفاده در مواردمختلف این سنگ قابلیت تغییر به شکل ها وابعاد گوناگونی دارد.
به دلیل جذب بسیارکم آب به وسیله این سنگ ومقاومت زیادآن روز به روز به مشتریان آن افزوده می شود.این نوع سنگ درکف سازی ومحوطه سازی، پیاده روها،سنگ فرش و‌‌‌... مورداستفاده قرار می گیرند.
این سنگ دارای انواع مختلفی همچون سنگ لاشه،سنگ تخت،سنگ لایه لایه،سنگ ورقه ای و... می باشد.این سنگ دارای ظاهرمتفاوتی است وبه این اساس کارایی آن ها نیزبایکدیگر فرق دارد.برخی ازاین سنگ هابر روی سطح خود رگه هایی دارند که به سنگ ورقه ای شناخته می شوند‌.
تنوع رنگ در این سنگ نیزبسیارمشاهده می شود.سنگ لاشه زیتونی ازاستحکام بالایی برخوردار است که درساخت وساز بسیار مورداستفاده قرار می گیرد. افراد زیادی برای کف پوش محوطه باغ خود از این سنگ زیبا خریداری می کنند چراکه جلوه ساختمان باطرح ورنگ این سنگ هابسیارزیبا می شود.
سنگ های کوهی یاهمان ورقه ای ازکاربردی ترین سنگ ها در امور ساختمان سازی است که معمولا ازتکه های کوچک آن برای پی ریزی درساختمان سازی و سازه های مسکونی،اداری ،صنعتی وهمچنین برای کف پیاده روها،نمای ساختمان، نمای دیوار، محوطه سازی و...استفاده می شود.